6. czerwca 2024

Nowy kierownik ds. jakości w Polsce chce nawiązać dialog z pracownikami

Łukasz Grobelski objął stanowisko kierownika ds. jakości w zakładach BSB Industry w Polsce. Łukasz, który ma 40-lat i jest inżynierem mechanikiem, podchodzi do swojej nowej roli z determinacją, jego ambicją podniesienie jakości na jeszcze wyższy poziom. Planuje to osiągnąć poprzez zaangażowanie każdego pracownika, wierząc, że doskonałą jakość można osiągnąć tylko poprzez wspólny wysiłek.

Łukasz Grobelski BSB Industry

Łukasz Grobelakii ledwo zdążył wyregulować swoje krzesło biurowe, gdy spotkaliśmy się z nim, aby porozmawiać o tym, jak planuje wzmocnić dział jakości w Polsce: 1 marca rozpoczął pracę jako kierownik ds. jakości, BHP i środowiska w Ciechocinie. Jego zakres obowiązków obejmuje odpowiedzialność za jakość, zdrowie pracowników i środowisko.

To szeroki zakres odpowiedzialności, szczególnie jeśli chodzi o jakość. Uważam, że jestem dobrze przygotowany do pełnienia tej roli, ponieważ pracowałem w dziale jakości przez ostatnie 10 lat. Początek mojej pracy w BSB Industry był świetny. Moi nowi koledzy są przyjaźnie nastawieni i już teraz współpraca dobrze się układa. Otrzymałem od firmy wszystkie istotne informacje, więc jestem gotowy stawić czoła wyzwaniom związanym z zapewnianiem doskonałej jakości; mówi Łukasz Grobelski.

Wspólnie eliminujemy błędy

Wraz z czteroosobowym zespołem polskiego działu jakości Łukasz Grobelski miał świetny start na nowym stanowisku, na którym odpowiada za testowanie wszystkich elementów produkowanych w Polsce.

Testujemy elementy wizualnie, wykonujemy pomiary, przeprowadzamy nieniszczące badania spoin i sprawdzamy powierzchnię po malowaniu i cynkowaniu, aby upewnić się, że dostarczamy klientowi produkt, który zamówił. Po ocynkowaniu, pomalowaniu lub metalizacji sprawdzamy również, czy grubość jest taka, jak podana w uzgodnionej specyfikacji, wyjaśnia Łukasz Grobelski.

Błędy, do których dochodzi, w większości przypadków są do uniknięcia. Mogą wynikać z „pracy na skróty” czy nieprzestrzegania procedur. Kiedy tak się dzieje, spotykam się z pracownikami, aby dowiedzieć się, gdzie i jak wystąpił błąd i wspólnie znajdujemy rozwiązania, aby zminimalizować przyszłe odchylenia, dodaje nowy kierownik ds. jakości.

Łukasz Grobelski / QHSE Manager w Polsce

Jakość to wspólna odpowiedzialność

Oczywiście nie możemy całkowicie uniknąć odchyleń, bo jak wiadomo błądzić jest rzeczą ludzką. Ważne jest jednak, aby wszyscy pracownicy brali odpowiedzialność za minimalizowanie błędów i promowanie kultury jakości. Wymaga to skupienia, dobrych instrukcji pracy, procedur, zasad pracy i otwartości na temat tego, co może pójść źle i co poszło źle.

Łukasz Grobelski / QHSE Manager w Polsce

Tworząc kulturę otwartości

Łukasz Grobelski podkreśla, że podczas tych spotkań nie chodzi o obwinianie żadnego z pracowników; chodzi o dopracowanie systemu, aby zapobiec powtórzeniu się błędu.

Oczywiście nie możemy całkowicie uniknąć odchyleń, bo jak wiadomo błądzić jest rzeczą ludzką. Ważne jest jednak, aby wszyscy pracownicy brali odpowiedzialność za minimalizowanie błędów i promowanie kultury jakości. Wymaga to skupienia, dobrych instrukcji pracy, procedur, zasad pracy i otwartości na temat tego, co może pójść źle i co poszło źle, stwierdza Łukasz Grobelski, którego celem jest promowanie „nowej” kultury w polskich zakładach BSB Industry.

Cieszę się, gdy odnosimy sukcesy, bo nasi pracownicy zadają pytania i rozmawiają o wyzwaniach. Wszyscy musimy starać się znajdować rozwiązania i wprowadzać ulepszenia. Jakość powinna stanowić podstawowy aspekt dla każdego pracownika, nie może być tylko zadaniem działu jakości, chociaż oczywiście staramy się optymalnie nadzorować jakość, podkreśla Łukasz Grobelski.

Liczy się rozwiązywanie zadań

Certyfikaty i normy ISO to kolejny obszar pracy, którym zajmuje się Łukasz Grobelski i jego zespół. Wiele formalności dotyczących zdrowia pracowników, środowiska i jakości jest obowiązkowych, musimy dokumentować i gwarantować wysoki standard produktów oraz procesów. Polskie zakłady posiadają certyfikaty we wszystkich trzech obszarach.

Mam doświadczenie na podobnych stanowiskach i byłem odpowiedzialny za jakość i produkcję w ramach drobnych i dużych projektów. Na przykład, uczestniczyłem w projekcie dostarczenia dużej, pojedynczej części stalowej o wadze 60 ton. W BSB Industry produkujemy na zamówienie i zawsze mamy nowe zadania. Naszym atutem jest bogate doświadczenie w rozpoczynaniu od zera przy każdym nowym zleceniu, wyjaśnia Łukasz Grobelski.

Aby zachować zdolność adaptacji do nowych, ekscytujących zadań, musimy stale ulepszać nasze procesy. Zanim tu trafiłem, słyszałem od wielu osób, że jeśli coś jest trudne do wykonania, to trzeba to zlecić BSB Industry. To pokazuje, że wie, iż posiadamy specjalistyczną wiedzę i jesteśmy najlepsi, jeśli chodzi o znajdowanie rozwiązań. Mamy powody do dumy, ale musimy nadal koncentrować się na tym, aby pracować jeszcze lepiej.

Domowe zacisze i rodzina

Nowy kierownik ds. jakości, BHP i środowiska w BSB Industry jest z wykształcenia inżynierem mechanikiem, pochodzi z Bydgoszczy, 50 kilometrów od Torunia. Jego pasją jest spawalnictwo, które Łukasz Grobelski dogłębnie studiował. Mieszkał w kilku różnych miejscach Polsce, a pięć lat temu wraz z rodziną przeprowadził się z powrotem w rodziinne strony.

Mieszkamy pod Toruniem w małej wiosce, w której mieszka kilkaset osób. Lubię ciszę i spokój, nie zawsze wokół mnie musi się wiele dziać. W pobliżu mamy las, gdzie spaceruję z psem, biegam lub jeżdżę na rowerze. Lubię spędzać czas z rodziną – z żoną, synem i córką mówi Łukasz Grobelski, który nie stroni od zakasania rękawów i podejmowania praktycznych wyzwań w domu.

Jestem chyba trochę uparty i lubię robić rzeczy sam, nawet jeśli na początku nie zawsze wiem jak, muszę to rozgryźć. Właśnie naprawiłem ogrodzenie przed naszym domem. Co do jakości spawania nie miałem wątpliwości spawania, ale projekt był nowym wyzwaniem, z którym musiałem sobie poradzić, mówi z uśmiechem Łukasz Grobelski.

Kontakt

Marianne McElheron
Head of QHSES & CBI

Marianne McElheron

Kontakt telefoniczny

Czy masz pytania dotyczące produktów i rozwiązań, lub chcą otrzymać niewiążącą ofertę?

Dziękujemy za zapytanie. Skontaktujemy się tak szybko, jak to możliwe.